کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا
کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا

نیمار یا بیل؟

«گرت بیل» ابتدا در سال ...

 

 
«گرت بیل» ابتدا در سال 2006 به ساوهمتون پیوست و در سال 2008 مورد توجه مسئولان تاتنهام قرار گرفت و با مبلغ 12 میلیون یورو به تاتنهام پیوست.

بازی های خوبش در تاتنهام نظر «پرز» را جلب کرد. «ویلاس بوآش» سرمربی تاتنهام ابتدا با پیوستن گرت بیل به رئال مادرید مخالفت می کرد اما با پیشنهاد نجومی 100 میلیون یورویی رئال مادرید، مسئولان تاتنهام بیل را در سال 2013 به سوی مادرید فرستادند. رقم فسخ قرارداد او که تا سال 2016 است، 380 میلیون یورو اعلام شده است.

  هنوز خیلی از مردم اروپا از انتقال 100 میلیون یورویی ستاره ی ولزی خشمگین هستند. گرت بیل به گران قیمت ترین ترانسفر تاریخ فوتبال اروپا مبدل شده است؛ قبل از او این رکورد به «کریستیانو رونالدو» با مبلغ 91 میلیون یورو تعلق داشت.

با این حال در هفته های  نخست خوش درخشید و در 7 بازی 5 گل به ثمر رساند اما با مصدومیت های پی در پی در هفته های آخر در 8 بازی فقط 2 گل به ثمر رساند. خیلی از بزرگان فوتبال او را در حد 100 میلیون یورو نمی دانند. از مهم ترین آنها می توان به «یوهان کرایف»، «زین الدین زیدان»، «رونالدو برزیلی» و ... اشاره کرد.


گرت بیل در رئال مادرید سال 2013


«نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور» در سال 2009 به سانتوس برزیل پیوست. او که در فقر بزرگ شد، در 17 سالگی پس از دادن تست به سانتوس ملحق شد. نیمار ابتدا در سانتوس بازیکن ذخیره بود اما با تکنیک بی نظیرش و با گل های بسیار زیبایش به یکی از ارکان مهم سانتوس تبدیل شد. او پس از «پله» که برای سانتوس 600 گل زده بود، دومین بازیکن گلزن برتر تاریخ سانتوس شد با 78 گل.

او با گل بسیار زیبایی که به فلامینگو زد، برنده ی جایزه ی پوشکاش(زیبا ترین گل سال) سال 2011 شد. پس از مطرح شدن او با دعوت شدنش به تیم ملی برزیل، تیم های زیادی خواهان او بودند. منچستر یونایتد، رئال مادرید، چلسی لندن و بارسلونا از باشگاه های مهم خواهان نیمار بودند.

سر انجام در سال 2013 با عقد قراردادی 57 میلیون یورویی تا سال 2018 به بارسلونا پیوست. رقم فسخ فرارداد او 190 میلیون یورو اعلام شد. او دلیل پیوستنش به بارسا را علاقه بیش از حد به بارسا و «مسی» توصیف کرد.

او در سوپرکاپ اسپانیا با گل سرنوشت سازی که به اتلتیکو مادرید زد، باعث قهرمانی بارسلونا در این تورنومنت شد.

ولی در هفته های نخست خوش ندرخشید و در 11 بازی 2 گل به ثمر رساند اما در هفته های پایانی در 9 بازی 7 گل زد تا نگرانی ها در مورد افت او بر طرف شود.

بهترین تورنومنت برای او جام کنفدراسیون ها 2013 بود که در آن تورنومنت 5 گل زد و بهترین بازیکن شد. «فیلیپ اسکولاری» معتقد است نیمار به همراه مسی و رونالدو جز 3 بازیکن برتر جهان است.



حالا شما بگویید، بیل 100 میلیونی بهتر است یا نیمار ؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد