کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا
کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا

دل نوشته های یک بارسایی

خدایا می دانی که من برای جام و افتخارات بارسا هوادار این تیم نشده ام، من برای فوتبال زیبا و دل نواز دلم را آبی اناری کرده ام. زمانی که بارسا در اوج بود (سال های 2009، 2010 و 2011) هیچ تیمی حریف آن نمی شد. از رئال گرفته تا بایرن و اینتر و میلان و منچستر.

زمانی که کینگ لئو مسی، مهندس ژاوی، پویول با تعصب، سلطان اینیستا و پپ دوست داشتنی در کنار هم بودند، بارسا باخت را به خودش نمی دید و باخت بارسلونا لغتی بی معنی بود.

آن روزها در طی 3 سال بارسا 14 جام بدست آورد. در سال 2009 بارسلونا 6 جام کسب کرد: لالیگا، کوپا دل ری، چمپیونز لیگ (لیگ قهرمانان اروپا)، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان.

ما قدر خوان لاپورتا (مدیر عامل سابق) و گوادیولا را ندانستیم. فکر کردیم هر سرمربی می تواند با این بازیکنان رئال را 5 بر صفر و یا 6 بر 2 شکست دهد.

پس از آن که گواردیولا از بارسا رفت، کسی ناراحت نشد. ویلانووا به جای او آمد. بارسا دیگر در اروپا مقامی نگرفت و 7 بر صفر مقابل بایرن تحقیر شد اما در لالیگا عالی عمل کرد و با فقط 2 باخت قهرمان شد. حالا نبود گواردیولا احساس می شد.

پس از ویلانووا و ماجرای سرطان او، مارتینو به بارسا آمد. در ابتدا مارتینو عالی عمل کرد و علاوه بر قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا در لالیگا بارسا، 8 بازی پیاپی را برد.

اما به یک باره همه چیز تغییر کرد. بارسا در لالیگا 5 باخت داد و از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. در فینال کوپا دل ری هم به رئال باخت و تقریبا هر سه جام را از دست داد.

این روزها نه مسی، مسی گذشته است و نه بارسا، بارسای قبلی. فیفا هم که قانون منع خرید بازیکن برای بارسا به مدت یکسال را وضع کرد تا ناکامی های بارسا را تکمیل کند.

فقط امسال با خرید دفاع (در صورت بر طرف شدن محرومیت) و خرید سرمربی کارکشته بارسا می تواند به اوج بازگردد.

جام سوم هم کنار رفت؛ بارسا هنوز بدون جام

در بازی دیشب، رئال بارسا را 2 بر 1 شکست داد تا بارسا در هر سه جام ناکام باشد.

«آنخل دی‌ماریا» خیلی زود و در دقیقه 11 روی پاس «کریم بنزما» و در صحنه‌ای مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و با ضربه‌ای زیبا موفق شد گل نخست رئال و این دیدار را به ثمر برساند تا قوهای سپید مادرید یک بر صفر از حریف سنتی خود پیش بیافتند.


نیمه نخست این مسابقه با وجود حملات بارسلونا و نیز ضدحملات خطرناک رئال مادرید با همان نتیجه یک بر صفر به سود رئال خاتمه یافت.

در دقیقه 68 «بارترا» مدافع پیش‌تاخته بارسلونا روی ضربه کرنر و با ضربه‌ای سر موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند اما این پایان کار نبود و در شرایطی که بارسلونا در تدارک حملات گسترده برای زدن گل دوم بود، «گرت بیل» روی استارتی سریع موفق شد به زیبایی دروازه بارسلونا را باز کرده و در دقیقه 85 نتیجه را 2 بر یک به سود رئال کند.

این دیدار در نهایت با همین نتیجه 2 بر یک به سود رئال مادرید به پایان رسید.

بارسلونا - رئال مادرید؛ تحقیر این بار در مستایا

امشب (در واقع بامداد فردا) بارسلونا و رئال مادرید به مصاف هم می روند. این بازی فینال کوپا دل ری است و ساعت 00:00 زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این بازی در ورزشگاه «مستایا» در شهر والنسیا برگزار می شود و سومین دیدار ال کلاسیکو امسال است.

اسن در حالی است که بارسا با توجه به حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا و کمرنگ شدن شانس قهرمانی در لالیگا به شدت به پیروزی و قهرمانی در این بازی نیاز دارد.

«والدز» و «پیکه» غایبان بارسا در این بازی هستند.


بارسلونا با شکست به استقبال ال‌کلاسیکو رفت

هفته سی و سوم رقابت‌های لیگا با برگزاری 3 دیدار ادامه یافت که در مهمترین بازی بارسلونا در خارج از خانه برابر گرانادا با یک گل شکست خورد تا پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا، هفته‌ای تلخ را سپری کند.

تک گل این دیدار را «یوسف العربی» در نیمه نخست به ثمر رساند. بازیکنان بارسلونا در نیمه دوم سراپا حمله شدند اما شب کم فروغ «لیونل مسی» و «نیمار» باعث شد تا کاتالان‌ها دست خالی به خانه بازگردند.

بارسلونا بامداد چهارشنبه در فینال جام حذفی اسپانیا برابر رئال مادرید قرار خواهد گرفت.

گرانادا - بارسلونا؛ برد در خانه حریف

امشب بارسلونا مهمان گرانادا در هفته سی و سوم لالیگا خواهد بود. این بازی ساعت 22:30 زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

این درحالی است که بارسا چهارشنبه شب از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.