کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا
کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا

لوئیس انریکه سرمربی جدید بارسا

  «لوئیس انریکه» سرمربی فصل بعد بارسا خواهد بود.  رسانه های اسپانیایی به ویژه آنهایی که نزدیک به باشگاه بارسلونا هستند خبر می دهند که لوئیس انریکه به عنوان مربی فصل بعد بارسا انتخاب شده است.

 
تیم بارسلونا قصد دارد در پایان همین فصل عذر تاتا مارتینو مربی کنونی اش را بخواهد. این خبری است که روزنامه کاتالونیایی «اسپرت» آن را منتشر کرده و در ادامه هم از لوئیس انریکه به عنوان مربی فصل بعد بارسلونا نام برده است.
در واقع بارسا در این فصل در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از گردونه این بازی های مهم کنار رفت و در فینال کوپا دل ری هم برابر رئال مادرید تن به شکست داد. عنوان سومی کنونی اش در لالیگا هم به آن معنی است که احتمالا این تیم در رقابت های داخلی هم به عنوان قهرمانی نمی رسد. مجموع این ناکامی ها حالا باعث شده تا سران بارسلونا تصمیمشان برای اخراج تاتا مارتینو را به طور قطعی اتخاذ کنند.

انریکه، انتخابی داخلی
بارسلونا نیاز به تغییر دارد؛ این خبری است که نه خوسپ ماریا بارتومئو رییس باشگاه و نه سوبی سارتا، مدیر فنی بارسا هیچکدام آن را تکذیب نکرده اند. با قطعی شدن جدایی ویکتور والدس و کارلس پویول در پایان این فصل از تیم بارسلونا حالا به نظر می رسد پیش از خریدن بازیکن این باشگاه کاتالونیایی در پی آوردن یک مربی تازه است.

این خبرها در شرایطی به بیرون درز کرده که ظاهرا بازیکنان بارسلونا از جمله آندرس اینیستا هم از تاکتیکی که تاتا مارتینو برای بارسا اتخاذ کرده ناراضی هستند و نارضایتی اشان را هم علنی کرده اند. حالا همه این موارد دست به دست هم داده اند تا رفتن تاتا، مربی سابق نیو ولز اولد بویز از بارسا قطعی شود. اما گزینه ای هم که بارسایی ها ظاهرا تا امروز درباره آن اتفاق نظر دارند کسی نیست جز لوئیس انریکه.

انریکه درست مثل پپ گواردیولا سه سال از دوران حرفه ای اش را به عنوان مربی تیم B بارسلونا سپری کرده است و به خوبی با زندگی در دل باشگاه هم آشنا است. از همه مهتر اینکه او تجربه مربیگری در سطح اول فوتبال را هم دارد و یک فصل به عنوان مربی تیم رم فعالیت کرده است.

هافبک سابق تیم بارسلونا بعد از آن هدایت تیم سلتاویگو در لالیگا را در دست گرفت و هم اکنون در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت های این فصل با امکاناتی بسیار بسیار محدود این تیم را درست در رتبه دهم جدول لالیگا نگه داشته است.

مربی ای با «دی ان ای» بارسا
بارسایی ها ظاهرا دوست دارند ابتکار عمل را به کسی بسپارند که به خوبی با استایل این تیم آشنا باشد. برای آنها انریکه به خوبی این ویژگی را دارد. او نه تنها سه سال به عنوان مربی تیم دوم باشگاه مشغول به کار بوده بلکه 8 سال هم به عنوان بازیکن پیراهن تیم بارسا را به تن کرده و در میادین مختلف برای «بلوگرانا» به میدان رفته است. البته بارسایی ها برای به خدمت گرفتن لوئیس انریکه باید مبلغ 3 میلیون یورو هم به تیم سلتاویگو بپردازند چرا که این مربی تا سال 2016 با این باشگاه قرار داد دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد