کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا
کاتالان ها

کاتالان ها

جدیدترین اخبار بارسلونا

رکورد هایی که بارسا پس از برد در ال کلاسیکو ثبت کرد

1- بارسلونا تبدیل به اولین تیمی شد که توانست تیم فوتبال رئال مادرید را در لالیگا آن هم در شرایطی که «کریستیانو رونالدو» موفق به گلزنی شده است، شکست دهد.

2- «لیونل مسی» با پاس گل دیشب خود توانست تا برای هفتمین فصل متوالی تعداد پاس های گلش در لالیگا را به بالای 10 برساند.

3- لیونل مسی با هتریک دیشب خود تعداد گل هایش در بارسلونا را به عدد 374 رساند.

4- لیونل مسی موفق شد تا با هتریک دیشب خود تعداد گل های خودش در لالیگا را به 236 برساند تا با پشت سر گذاشنن «هوگو سانچز» افسانه ای با 234 گل، تبدیل به برترین گلزن خارجی تاریخ این رقابت ها شود.

5- لیونل مسی با هتریک دیشب خود توانست به اولین بازیکن در 50 سال اخیر تبدیل شود که توانسته است در خانه حریف، آن هم در ال کلاسیکو هتریک کند. پیش از این «پوشکاش» فقید در سال 1963 موفق به انجام این کار شده بود.

6- «آندرس اینیستا» دیشب 50 امین گلش را برای بارسلونا به ثمر رساند و نکته جالب این است که بارسا در هیچ کدام از این رقابت ها شکست نخورده است. آمار بارسلونا با گلزنی اینیستا، 46 پیروزی و 4 تساوی است.

7- بازیکنان بارسلونا دیشب نهمین هتریک خود را در رقابت های این فصل به ثبت رساندند. پیش از این لیونل مسی با 3 بار، «پدرو» 2 بار و «نیمار»، «الکسیس سانچز» و «کریستین تیو» نیز هر کدام یک بار توانسته بودند در این فصل هتریک کنند.

8- لیونل مسی با هتریکش در بازی دیشب به اولین بازیکن تاریخ این رقابت ها تبدیل شد که توانسته است در 2 بازی الکلاسیکو هتریک کند. هتریک فیلی مسی در روز 10 مارس 2007 و در استادیوم «نوکمپ» رقم خورده بود.

9- لیونل مسی در 10 بازی گذشته بارسلونا موفق به زدن 15 گل شده است. وی همچنین در سال 2014 با 20 گل و 8 پاس گل در 18 مسابقه در 28 گل آبی اناری ها تاثیر مستقیم گذاشته است.

10- مسی با هتریک در این بازی تبدیل به اولین بازیکنی شد که برابر رئال مادرید «آنجلوتی» موفق به این کار شده است.

11- پیروزی دیشب سومین دیداری بود که بارسلونا توانست در «سانتیاگو برنابئو» 4 گل یا بیش از آن به ثمر برساند. پیش از این آبی اناری ها در سال 1974 با نتیجه 5-0 و در سال 2009 با نتیجه 6-2 موفق به پیروزی در سانتیاگو برنابئو شده بودند.

12- لیونل مسی با 3 گل دیشب خود تعداد گل های خود را برابر رئال مادرید به 21 رساند تا بیش از هر تیم دیگری در دنیای فوتبال به این تیم گلزنی کرده باشد. او پس از رئال مادرید نیز بیش ترین گل خود را با 20 گل برابر اتلتیکو مادرید به ثمر رسانده است. 

13- با ضربه «دنی آلوز» به تیرک دروازه رئال مادرید در بازی دیشب، بارسلونا با برخورد 70  ضربه بازیکنانش به تیرک دروازه حریفان در 3 فصل گذشته لالیگا تبدیل به برترین تیم این مسابقات در این زمینه شد.

14- لیونل مسی با 3 گل و 1 پاس گل دیشب خود با 21 گل و 12پاس گل در ال کلاسیکو های برگزار شده با پشت سر گذاشتن «آلفرو دی استفانو» تبدیل به برترین گلزن و پاسور تاریخ این رقابت ها شد. گفتنی است مسی این رکورد را دقیقا پس از گذشتن 50 سال از آخرین بازی دی استفانو در ال کلاسیکو در سال 1964 به ثمر رساند.

15- لیونل مسی در بازی دیشب برای 99امین بار توانست با پیراهن بارسلونا در یک بازی 2 گل یا بیشتر به ثمر برساند.

16- لیونل مسی در 102 مسابقه ای که در روز یک شنبه با پیراهن بارسلونا به میدان رفته است، 102 گل نیز به ثمر رسانده است.

17- برای سومین بار در 89 ال کلاسیکو برگزار شده در سانتیاگو برنابئو 7 گل یا بیشتر در یک مسابقه به ثمر رسید.

18- آندرس اینیستا توانست برای اولین بار در استادیوم سانتیاگو برنابئو به گل برسد. وی تاکنون در 28 ال کلاسیکو به میدان رفته و دو گل نیز به ثمر رسانده است.

19- در 168 ال کلاسیکوی برگزار شده در هر بازی به طور میانگین 3.78 گل به ثمر رسیده است که از این نظر در بین بازی های بزرگ دنیای فوتبال رکورد منحصر به فردی به شمار می آید.

20- «ژاوی هرناندز» دیشب برای 39امین باردر ال کلاسیکو به میدان رفت و تنها هوگو سانچز با 44 و «جنتو» با 43 بازی بیشتر از او در این مسابقه به میدان رفته اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد